BELGIUM, GO FOR IT!!

News from Athens

24-06-2011Geplaatst door Zehra Sayin zo, juni 26, 2011 11:20:25

Opgestaan om 6U om zich klaar te maken en op tijd te vertrekken richting Olympisch dorp.

Programma : verkenning van de site en 2x zwemtraining in de zee. + uitwisseling pins !!

We zwommen tot aan het vlot waar we allerlei oefeningen moesten doen.

Vroeg bed in gekropen, morgen zware, lange dag.

Eindelijk is het zover !!! J

LET THE GAMES BEGIN !!!!!!!!

Atletiek :

Het was verhuisdag vandaag.

Gisteren de koffers gepakt in Golden Coast en vandaag op de nieuwe lokatie Zoumpieri Air Force Camp alles terug uitgepakt.

We slapen nu in bungalows te vergelijken met Center Parcs. De delegatie is opgesplitst en samen met de vedetten van basketbal, zwemmen, bowling, paardrijden en judo verblijven we hier tot het einde van de Wereld Zomerspelen.

De olympische vlam maakte vandaag de doortocht door onze residentie. We namen de uitgedeelde “Torch Run” pins gretig in ontvangst en wisselden onze Belgische pins met deze van tal van andere landen. Dat gebeurde trouwens gisterenavond ook al. Al deze uitgewisselde goederen zullen uiteraard te bewonderen zijn bij onze thuiskomst op 5 juli.

Na de installatie op de nieuwe niet al te propere kamers gingen onze atleten trainen, rusten, zonnen, luieren, wandelen douchen, eten, nog eens wandelen en slapen.

Morgen 25 juni zal het trouwens een lange dag worden met de openingsceremonie als afsluiter. We moeten hier in onze bungalowkes wel al vertrekken om 15.10, hebben een busreis van 1,5 uur voor de boeg en dan zal het wachten zijn tot 20 uur. Na de opening uiteraard opnieuw 1,5 uur in de bus. Verwachting is dat we rond 2 uur ’s nachts in bed zullen kunnen kruipen. Gelukkig kunnen de atleten en coaches morgen uitslapen.

Ik heb pech want moet vroeg uit de veren om naar een meeting te gaan waar alle details gegeven zullen worden i.v.m. de tijdstippen van de verschillende disciplines die onze atleten zullen gaan afwerken.

Ze kijken uiteraard allen uit naar de start van de competitie.

Groetjes en tot gauw

Bowling :

Het was verhuisdag vandaag. Gisteren de koffers gepakt en vandaag op de nieuwe lokatie alles terug uitgepakt. We moesten vroeg uit de veren want de bus zou om 8 uur vertrekken maar de Grieken doen er graag wat minuten bij. Gelukkig was het niet ver rijden, ongeveer 15 minuten.

We delen onze bungalow met de ruiters. Enkel Marie José kreeg een plaatsje bij de judokas. Ondertussen werd het park verkend. De olympische vlam maakte ook vandaag de doortocht door het park.

Verder gaan we wat rusten want morgen zal het een lange dag worden voor de openingsceremonie. Alle atleten kijken uit naar de start van de competitie.

Groetjes van de bowlers.

Tafeltennis :

Hallo bloggers,

Vandaag hebben we een vermoeiende dag achter de rug.

We zijn verhuisd naar ons hotel in athene.

Tis een mooi groot hotel en er logeren verschillende delegaties:

Canada, USa, Italië, Duitsland, Monaco, Denemrken en Spanjaarden.

Dit zijn onze tegenspelers de komende dagen.

We kijken ook uit naar de openingsceremonie morgenavond.

Dit wordt een onvergetelijk moment voor atleten en coaches.

Dit is alles voor vandaag, morgen meer nieuws, dan hebben we ook, een jarige in ons team, Dries wordt namelijk 32 jaar. Hopelijk volgen er vele verjaardagswensen vanuit België.

Tot later,

Het TT team.e

Gymnastiek :

Spannende dag! Verhuis naar Athene, vroeg opstaan en voor de rest wachten in hotellobby.

Maar met beloning een heerlijk buffet met smakelijke griekse salade en andere, verder pasta of vlees of vis. Fijne mini aardbeientaartjes.

Marie- paule naar de gymsite proberen te vertrekken, geslaagd na lang wachten. Eerst meeting daarna rondleiden, foto’s genomen om aan collega Brigitte en gymnasten te tonen.

Morgen begint het echt! In de voormiddag heeft Emile Podiumtraining en gaan de meisjes de venue verkennen.

Bientot la cérémonie d’ouverture et les jeux.

Afin d’être pret de la salle ou auront lieu les competitions, nous avons changé de logement.

Se voyage fut long mais l’hotel en valait la peine.

Nos gymanastes sont prets

A demain

Wielrennen :

Donderdag

We hebben gisteren een training gehad.

Iedereen deed heel goed zijn best en we moesten ook wel fietsen tegenwind!

Vrijdag

Vandaag hebben we de verhuis gedaan van hotel. We hebben onze intrek genomen in een zeer mooi hotel in Athene.

Vandaag hadden we een rustdag.

Morgen is er de openingsceromonie.

Morgen meer wielernieuws uit Athene.

Het cycling team

Badminton :

Hallo iedereen in België.

Donderdag konden we niet training wegens te veel wind.

We maakten een wandeling naar een plaatselijke markt in een dorpje in de buurt.

Bij zo’n een warm weer is een terrasbezoekje niet uitgesloten.

In de namiddag, na de gebruikelijke siesta, trokken we naar zee om er een plons in de zee en zoute water te wagen.

Na een verfrissende douche oefenden we de openingscermonie in en stapten we mooi in rijen.

Groeten van de pluimpjes

Vr:ijdag:

vandaag verhuisden we van ons hotel in marathonas naar ons mooi hotel in Athene.

Na lang wachten konden we onze kamers betrekken.

Het zijn mooie kamers en we slapen met 3 op een kamer.

Morgen is er de openingsceremonie.

Groeten van de pluimpjes

Basket :

Het eerste gedeelte van het de wereldspelen is bijna achter de rug. Nog een korte nacht en we vertrekken naar ons volgend verblijf. Van daar gaat het dagelijks naar de sporthal (allez, ja, baskettempel is een beter woord).

De laatste 2 dagen van het host town-programma zijn iets actiever geweest. Na ons bezoek aan de Akropolis en de verplichte platte rust hebben wij de avond doorgebracht met een spelletje rugby. De nodige overtollige energie vloog alle kanten op.

Donderdag lekker in openlucht een anderhalf uur getraind. Voordeel van in openlucht te trainen, is dat we wel een kleurtje opgedaan hebben maar het nadeel is de felle wind. Ach ja, we zijn bezig geweest en wat is er zaliger dan onmiddellijk van het basketveld te sprinten, rechtstreeks de zee in??

De kaarten zijn geschreven, dus binnenkort in jullie brievenbus een kaartje van de basketters.