BELGIUM, GO FOR IT!!

News from Athens

22-06-2011Geplaatst door Zehra Sayin do, juni 23, 2011 10:45:47

Bowling :

Gisteren in de late namiddag is Joeri en Carla met Diana naar het strand geweest. We hebben ook wat gezwommen. Dat was heel verfrissend.

Na het avondmaal was er een Griekse dansgroep die voor animatie zorgde.

Deze morgen na het ontbijt zijn we met 2 autobussen richting Athene vertrokken voor een bezoek aan de Acropolis. Dit was zeer zeker de moeite en dus de beklimming naar de top waard. Daarna zijn we na de afdaling iets gaan eten en waar iedereen naar uitkeek gaan shoppen.

Het was een dag om ook zeker niet te vergeten.

Groetjes aan het thuisfront

Het bowlingteam

Zwemmen :

Vroeg opgestaan vandaag om rond 09 uur te vertrekken naar de Acropolis van Athene.

Niemand zat met tegenzin op de bus.

Tijdens de rit zijn we voorbij het stadion gereden waar de openingsceremonie wordt gegeven. We willen de ouders verwittigen dat ze hun goed moeten beschermen tegen de zon want daar is helemaal geen schaduw te bekennen!

Daar aangekomen hadden we Annelies de opdracht gegeven alle trappen te tellen tot boven maar helaas...verder dan 10 kwam er ineens boer dame heer..... ;-))

Volgens Yoni waaren we net pelgrims die op zoek waren naar de heilige graal...want er was een massa volk op de been om dit prachtig monument te bekijken.

Terug beneden hebben we souveniertjes gekocht voor het thuisfront, Tinne, Yoni, Kris en Okke hebben ook de daad bij het woord gevoegd.

Micheline nam dit echter iets te letterlijk en dook het keldergat in...gelukkig had ze zich geen pijn gedaan.

Nu een uurtje siesta en dan tegen de avond gaan we plonsen in de zee want trainen komt er niet van met de vele hoge golven.

Groetjes en tot morgen

De Plonsers

Badminton :

De pluimpjes hebben vandaag, samen met de ganse delegatie, een bezoek gebracht aan Athene.

De acropolis hebben we beklommen.

Eens boven vielen onze monden open van verwondering over al dat oude moois.

’s Middags hebben we een lekkere spaghetti kunnen eten.

En ja, joepie, nog eens een frisse duik in de zee genomen.

Wat deed dat deugd zeg!

Morgen is er opnieuw een training gepland en oefenen we voor de openingsceremonie.

Dat moet ook in orde zijn hé.

Griekse groetjes, de pluimkes.

Cycling :

Aujourd’hui nous avons visité l’Acropolis. C’était impressionnant. A midi, nous avons mangé à l’ancien part d’Athène. Ce soir, nous avons fait un entraînement de 2 heures.

Vandaag hebben we de Acropolis bezocht. Het was schitterend. We hebben het oude gedeelte van Athene bezocht en daar snel iets gegeten. Daarna hebben we nog een duikje in de zee gedaan. ’s Avonds hebben nog genoten van een 2uur durende training langs de kustlijn van Marathon.

Groeten,

De coureurs

Athletics :

Vandaag gingen met de gehuurde bus van Special Olympics Belgium naar de Akropolis in Athene en bezochten we eveneens het oude stadsgedeelte. Het was werkelijk mooi. Stefanie vond dat het een beetje te hoog was maar we stelden haar gerust. Vanop een terras met zicht op de Akropolis genoten we trouwens van een lekkere Griekse maaltijd ter tractatie van Dejan zijn verjaardag die eigenlijk morgen pas is maar de prachtige lokatie leende zich perfect tot een feestmaaltijd.

In de late namiddag namen we een siesta op het strand en rond half acht gingen we luisteren naar de opgevoerde karaoke. Prachtig om te zien en te luisteren.

Soms moeten wij evenwel ook wel eens optreden tussen de jongens, zoals in elk goed huishouden, maar alles wordt in goede banen gehouden.

Ik hoop dat jullie de foto’s mooi vinden. Olivier doet echt zijn best om alom tegenwoordig te zijn.

Vandaag 23 juni om 9.30 vertrekken we naar de plaatselijke markt maar voor het vertrek zullen we met de volledige delegatie Happy Birthday zingen voor Dejan.

Basketball :

Na een reisdag, hebben wij nu al 2 relatief rustige dagen achter de rug. Dit Host Town-programma kan je niet vergelijken met de voorgaande edities maar we laten het niet aan ons hart komen. ’s Morgens een intervaltraining waar er serieus gepuft wordt (is het de hitte of is het toch de conditie van atleten en partner…) Een verdiende duik in het heerlijke zeewater met wat zonnen om de spieren wat tot rust te laten komen, is zeer geliefd bij de gasten. Na de middag is er de verplichte siësta, al was het maar om de coaches even rust te gunnen.

Vervelen wordt er hier niet gedaan. UNO, 4 op een rij en een eigen creatie van SCRABBLE zorgen voor uren plezier. Toch is er ook tijd voor individuele momenten dank zij de technologie (TV, PSP, MP3,…) of er offert zich al eens een coach op om met een atleet langs de zee (beeld u in: palmbomen, zand, water, bootjes,…) te lopen of te wandelen.

Voor woensdag staat er een bezoek aan de Akropolis op het programma. Het zal wel een zware, hete dag worden maar zo hebben we toch ook een beetje Griekse cultuur .

Football :

Hallo iedereen,

Nu we al drie dagen weg zijn werd het hoog tijd voor een kort verslagje.

De vliegreis verliep zonder enige problemen. De jongens waren in eerste instantie zeer zenuwachtig, maar daarna vonden ze het super cool Tjörven wou zelfs nog eens een toertje doen.

Bij de aankomst in Athene werd het al meteen duidelijk dat het temperatuurverschil met België bijzonder groot was en dat het hier (voor ons) zeer warm ging worden de komende dagen.

Tegen de late avond (rond 23:00 uur) werden we goed onvangen in het Golden Coast Hotel.

We kregen er nog een lekkere warme maaltijd, de jongens (en trainers;-)) keken hier bijzonder naar uit...

Hierna kwam nog de moeilijke opdracht om 24 valiezen te zoeken tussen de 188 andere valiezen.

Opdracht volbracht! Het duurde niet lang of we kregen de volgende moeilijke opdracht met name het verdelen van de kamers. Opnieuw opdracht volbracht door ons super team.

Het duurde daarna weliswaar geen 4 seconden of we hoorden al het gesnurk van bepaalde jongens.

Maandag eerste echte dag op een paar kilometers van Marathonos, met spanning trokken de jongens ‘s morgens de gordijnen open.

OEF blauwe lucht en al een aangename buitentemperatuur.

Lekker ontbijtbuffet, mooi weer, super sfeer, schitterende accomodatie, oogverbluffend zwembad, maar..... slecht nieuws we mochten er niet in afkoelen.

Tijd om dan de site eens te verkennen, een kwartiertje in de warmte te trainen (bijzonder warm), ’s middags lekker te eten en op zoek te gaan naar de zee.

Tot onze grootste vreugde ontdekten we klein padje die ons naar de zee leidde.

Wat een vreugde om in de zee te kunnen afkoelen, te spelen gewoonweg te genieten.

Hierna zijn we met de hele delegatie naar het dichtsbijzijnde dorpje getrokken. Samen wat wandelen, genieten van het mooie landschap, elkaar wat beter leren kennen en een lekker fris glaasje samen drinken.

Na een 1ste geslaagde dag werd het hoog tijd om in ons nestje te kruipen en de batterijen terug op te laden voor ’s anderdaags.

Dinsdag, zou het nog mooi weer zijn? Jawel, opnieuw prachtige blauwe lucht en bijzonder aangename luchttemperatuur met een aangenaam windje, ZALIG.

Planning van de dag? Training (1 uur), eten, duikje nemen in de zee, wandeling in de omgeving, eten en dan was de dag al spijtig genoeg voorbij.

Onze dromen gaan al uit naar de dag van morgen, een dagje Athene verkennen.

Wat mogen daarvan verwachten? Hoe mooi, hoe warm, hoe gezellig, ... zal het zijn.

Mmmmmmmmh slaap lekker!

De jongens genieten er met volle teugen van, de sfeer is bijzonder goed en de trainers zijn bijzonder blij!