BELGIUM, GO FOR IT!!

20-06-2011Geplaatst door Zehra Sayin di, juni 21, 2011 15:31:23

Athletic:

Hallo

Aangekomen in Athene na een zeer rustige vlucht, een zachte landing.

Wachten om te vertrekken was de boodschap. De vlucht ging van de grond om 16.15 uur, een half uurtje latter dan voorzien maar de wind zat mee en we zijn op tijd geland in Athene. Onze bagage hebben we niet mogen aanraken.

Rustig werden onze valiezen op karretjes gelegd, in een vrachtwagen geduwd. Later zagen we ze mooi gestapeld en in folie ingepakt op een pallet staan. Om middernacht, na een lekkere warme maaltijd hebben we dan onze valiezen wel mogen aanraken en hebben we onze kamers kunnen betrekken. We slapen in kamers van 3 en/of 4.

Het weer is warm, warmer, warmst en kan alleen maar beter worden J.

Vandaag hebben we een vrije dag en mogen we ons programma zelf invullen. Iedereen is akkoord om even te gaan zwemmen maar het probleem is dat we niet in het zwembad mogen en dat het strand gesloten is. We volgen dit uiteraard op en houden jullie op de hoogte.

Bowling :

Gisterenavond zijn we allemaal moe maar tevreden gaan slapen. Vandaag hebben we een beetje het park verkend.

Iedereen vindt het superleuk, prachtig park, lekker eten, mooi weer ( een beetje tegenslag : we mogen het zwembad niet gebruiken in het park)

Deze avond gaan we alvast een strandwandeling maken van ongeveer een kwartiertje tot een nabij gelegen klein dorpje.

Groetjes aan het thuisfront van ons allemaal.

Carla, Nicole, Jan, Joeri, Diana en Marie-José

Gymnastic :

Nous sommes partis sous la pluie et sommes arrivés sous le soleil d’Athènes. Le soleil, symbole des jeux. Aujourd’hui un jour de repos sur la plage et se soir on va visiter un petit port. Tous va bien. A demain.

Wij zijn vertrokken met regen en aangekomen met zon in Athene. De zon symbool van de spelen. Vandaag een rustdag aan het strand en vanavond bezoeken wij een klein haventje.Alles gaat goed en tot morgen.

Het gymteam

Manon, Salwa, Pauline, Emile, Brigitte, Marie-Paule

Judo :

Hey ouders, broers, zussen en vrienden,

19 juni was het dan D Day, vertrekken van uit Zavemtem richting Athene.

Zijn veilig geland, dan verplaatsing naar een grote hal waar we drank kregen en moesten wachten op de bus om naar Maratonas te vertrekken. Een maal op onze bestemming aan gekomen konden we eindelijk gaan eten. Het was ondertussen al wel 23h30, dan het moeilijke, de bagage vinden, alles werd daar door de grieken bijeen gezet, hahaha wat een zoektoch en dit in het donker.

Uiteindelijk heeft ieder zijn bagage gevonden en konden iedereen te slapen gaan.

Maandag mochten we blijven liggen tot 9h, dan wassen en eten en nu ons wat bezig houden. Het was om 9h al behoorlijk warm, en op de middag nog warmer. Temperatuur opgelopen tot 32 graden, we gaan nog puffen hier en drost lijden.Op dit eigenste ogenblik zijn we aan het mimi golven wat er daarna komt is nog af te wachten. We houden jullie op de hoogte en zijn blij met jullie reacties en aanmoedigingen.

Tot het volgende blog bericht

Het Judo Team

Aquatic :

Gepakt en gezakt kwam iedereen aan in de inkomhal van de luchthaven in Zaventem.
Een beetje zenuwachtig en niet wetende wat er ons te wachten staat, vertrokken we richting Athene. Eénmaal wiel op Griekse bodem, klonk er een luid applaus en een warm onthaal van de Griekse Special Olympicsorganisatie.

Vandaar vertrokken we allemaal samen naar een hal waar we moesten wachten op een bus die ons naar ons resort zou brengen.

Daar aangekomen, schoven we direct aan aan tafel, want het was inmiddels al 23u.plaatselijke tijd.

Na het eten kregen we onze kamers toegewezen. Mooie bungalows MET airco !!!

Slaaptijd !!!

Badminton :

Na onze eerste nacht in onze bungalows en een stevig ontbijt hebben we het domein verkend.

We speelden mini-golf en dronken iets op het terras van de bar.

Na de siesta hebben we een wandeling gemaakt naar een havendorpje.